Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost pronajímá prostory pro komerční využití především v objektech stanic metra, ale i v dalších objektech ve svém vlastnictví.
Pravidla označení (brandingu) v prostorách metra pro nájemce obchodních jednotek (PDF: 0,9 MB)
V případě, že máte zájem o pronájem některého z nabízených prostor, je třeba zúčastnit se poptávkového řízení na výběr nájemce předmětného prostoru sloužícího podnikání. Zašlete proto svoji nabídku na pronájem každého poptávaného prostoru v souladu s pokyny uvedenými u každého jednotlivého prostoru sloužícího podnikání (tzv. „Nabídka uchazeče“).
Uchazeč je oprávněn podat nabídku, ve které je povinen přesně identifikovat svůj podnikatelský subjekt, podnikatelský záměr, uvést nabízenou výši nájemného a doplnit veškeré požadované údaje a dokumenty a zaslat včas kauci – vše v souladu s níže uvedenou „Nabídkou uchazeče" (veškeré podmínky jsou uvedeny na stranách (listech) č. 1 až č. 7 tohoto dokumentu „Nabídka uchazeče") ke každému z poptávaných prostor. Tuto svoji nabídku je uchazeč povinen podat výhradně ve formátu a specifikaci dle stránek (listů) č. 1 – č. 7 tohoto dokumentu, kdy je povinen jej vytisknout, vyplnit všechny strany a podepsat všechny údaje vyznačené/podbarvené žlutou barvou (všechny stránky vytisknout a podepsat oprávněnou osobou uchazeče). Tuto nabídku musí podat výhradně v zalepené speciální bezpečnostní obálce na cenná psaní typu C4 České pošty. V případě, že obálku zasílá poštou (a nedoveze ji osobně do podatelny Dopravního podniku v jeho sídle) je uchazeč povinen poslat takovou obálku výhradně jako cenné psaní s dodejkou, tak aby byl uchazeč případně schopný doložit, kdy byla obálka doručena do Dopravního podniku.
UPOZORNĚNÍ: Věnujte prosím zvýšenou pozornost správnému způsobu zalepení výše uvedené bezpečnostní obálky. Návod, jak správně obálku zalepit, je uveden na samotné obálce a na internetových stránkách: https://www.youtube.com/watch?v=qxKHcvadAWU
a) splnění podmínek poptávkového řízení,
b) navržená cena za pronájem prostoru sloužícího podnikání – váha pro hodnocení: 100%
Uchazeč je povinen zaslat na účet Dopravního podniku kauci ve výši blíže specifikované v dokumentu „Nabídka uchazeče“ samostatně u každého z nabízených prostor (viz tabulka níže), a to tak aby byla připsána na účet Dopravního podniku nejpozději ke dni ukončení termínu pro předkládání nabídek - viz strana č. 1 „Nabídky uchazeče" u každého konkrétního prostoru. V případě, že kauce nebude připsána na účet Dopravního podniku do výše uvedeného termínu, má Dopravní podnik právo takovou nabídku nehodnotit a z poptávkového řízení ji vyřadit. Další podmínky, týkající se této kauce a postup, jak kauci zaslat, jsou uvedeny na straně (listu) č. 5 „Nabídky uchazeče". V případě, že uchazeč v poptávkovém řízení zvítězí a od záměru uzavřít novou nájemní smlouvu odstoupí, propadá kauce Dopravnímu podniku.
NOVINKA! Mimořádně důležité!
Podmínkou účasti v kterémkoliv poptávkovém řízení je i osobní prohlídka zájemce (či jeho zástupce s plnou mocí viz dále) dotčeného prostoru sloužícího podnikání, který je předmětem poptávkového řízení. V rámci této osobní prohlídky poskytne pronajímatel veškeré dostupné informace k prostoru, kterými disponuje. Svou účast na prohlídce stvrdí zájemce podpisem na prezenční listině s identifikací svého subjektu. Prohlídky se může zúčastnit zmocněnec zájemce disponující plnou mocí určenou k tomuto aktu, kterou přiloží k předmětné prezenční listině. V případě dodání nabídky zájemce, který se nezúčastní povinné osobní prohlídky (příp. jeho zmocněnec), Dopravní podnik takovou nabídku nebude vůbec hodnotit a z poptávkového řízení jí automaticky vyřadí. Vzor plné moci je možné stáhnout níže u každého konkrétního prostoru.
Uchazeč je povinen svoji nabídku podat výhradně v zalepené speciální bezpečnostní obálce na cenná psaní typu C4 České pošty. V případě, že obálku zasílá poštou (a nedoveze ji osobně do podatelny Dopravního podniku v jeho sídle) je uchazeč povinen poslat takovou obálku výhradně jako cenné psaní s dodejkou, tak aby byl uchazeč případně schopný doložit, kdy byla obálka doručena do Dopravního podniku. Obálky, které nebudou do Dopravního podniku doručeny v zalepené speciální bezpečnostní obálce na cenná psaní C4 České pošty, nebudou otevřeny a hodnoceny. Budou automaticky vyřazeny.
V případě, že uchazeč v poptávkovém řízení zvítězí a od záměru uzavřít novou nájemní smlouvu odstoupí nebo nesplní po vítězství následné podmínky procesu podpisu nové nájemní smlouvy (viz str. 4 „Nabídky uchazeče") či odmítne výzvu k podpisu nové nájemní smlouvy v souladu se zadávací dokumentací, propadá kauce (a to jak její základní část, tak v případě již uhrazeného doplatku i doplatek) Dopravnímu podniku.
Současně v případě, že výherce poptávkového řízení novou nájemní smlouvu dle výsledků a podmínek poptávkového řízení neuzavře, bude takové poptávkové řízení na dotčený prostor zrušeno a bude vyhlášeno nové poptávkové řízení.
Uchazeč je povinen si před termínem pro podání nabídek (viz strana 1) zřídit datovou schránku, umožnit přijímání a přijímat korespondenci/poštu od Dopravního podniku do datové schránky uchazeče, a to nejpozději ode dne ukončení termínu pro podání nabídek (viz strana 1). Současně je uchazeč povinen požádat, resp. dát souhlas se zobrazením své datové schránky ve veřejném seznamu datových schránek. Uchazeč souhlasí s tím, že Dopravní podnik je oprávněn doručovat uchazeči veškerou korespondenci/poštu do datové schránky uchazeče.
Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost,
odbor Nemovitý majetek,
Sokolovská č.p. 42/217,
190 00 Praha 9.
Případně podatelna Dopravního podniku na stejné adrese.
(pozn. sídlo Dopravního podniku se nachází naproti výstupu ze stanice metra Vysočanská)
Aktuální kolo poptávkových řízení na výběr nájemců níže uvedených prostor sloužících podnikání, tj. nejzazší termín pro předložení písemné nabídky uchazeče je:
25. března 2025 do 14:00 hodin
Tento termín je termínem, kdy musí být nabídka v zalepené obálce nejpozději doručena na výše uvedenou adresu nebo doručena do podatelny Dopravního podniku na výše uvedené adrese. Obálky, které budou do Dopravního podniku doručeny až po výše uvedeném termínu, nebudou otevřeny a hodnoceny. Budou automaticky vyřazeny.
V případě potřeby bližších informací či vysvětlení případných nejasností využijte kontaktní e-mail: Nebytove.Prostory@dpp.cz
Bližší podmínky jednotlivých poptávkových řízení a uzavíraných nájemních smluv jsou uvedeny v přílohách u každého z nabízených prostor sloužících podnikání – viz tabulka níže.
Pokud není Vámi vytipovaný prostor v Seznamu uveden, pak je buď již pronajat, nebo není z nějakého důvodu volný k pronájmu (například nedořešený právní vztah s předchozím nájemcem, technické komplikace znemožňující pronájem, a podobně) a nelze jej proto aktuálně pronajmout. U ostatních prostor sloužících podnikání ve stanicích metra, které nejsou v současné době v provozu (mohou se jevit jako prázdné), a přesto nejsou v tabulce uvedeny, jsou již nájemci vybráni a probíhá příprava zahájení prodeje (projektová příprava, pravy interiéru a podobně). Z tohoto důvodu již tyto prostory sloužící podnikání v tabulce neuvádíme.
Pokud Seznam neobsahuje žádné prostory vhodné pro Vaše podnikání, doporučujeme jej pravidelně sledovat, neboť je průběžně aktualizován.
Předmětem poptávkového řízení je výběr jednoho "generálního" nájemce všech prostor sloužících podnikání v každé z níže uvedených stanic metra, který bude garantovat kvalitu prodeje, a to jak pro Dopravní podnik tak pro cestující MHD na území hlavního města Prahy. Podmínky pronájmu těchto prostor sloužících podnikání jsou blíže specifikovány v zadávací dokumentaci a ve vzorové „Smlouvě o nájmu prostor sloužících podnikání, vč. její přílohy č.2“, které je možné stáhnout níže u každé z dotčených stanic metra.
Kvalifikační kritérium: v případě pronájmu celé stanice je podmínkou Dopravního podniku, aby nový nájemce celé stanice měl již zkušenosti s pronájmem a provozováním prostor sloužících podnikání. Uchazeč musí proto doložit, že takové zkušenosti má a to tím, že blíže specifikuje a důvěryhodným způsobem doloží, že v současné době provozuje alespoň 5 prostor (provozoven) sloužících podnikání.
Pořadové číslo | Stanice | Provozovny | Orientační celková výměra provozoven (m2) |
Minimální nájemné- poptáv. řízení Kč/měsíc (bez DPH) |
Kauce (Kč) |
---|---|---|---|---|---|
7 | Nádraží Veleslavín | 5 provozoven jako celek |
468,32 | 550 000 | 2 300 000 |
Nabídka uchazeče | Situační plánek | Vzorový text Smlouvy o nájmu | Vzor plné moci (osobní prohlídka) | ||
8 | Bořislavka | 14 provozoven jako celek |
607,36 | 520 000 | 2 000 000 |
Nabídka uchazeče | Situační plánek | Vzorový text Smlouvy o nájmu | Vzor plné moci (osobní prohlídka) |