Rekonstrukci tramvajové trati na Vinohradské se povedlo dokončit o 2 týdny dříve

28. 06. 2019

Praha, 28. června 2019 – Druhá etapa rekonstrukce tramvajové trati ve Vinohradské ulici v délce téměř 2 km je po úspěšném řízení o uvedení do zkušebního provozu u konce. Kromě klasických úprav jako nový kolejový svršek i spodek, odvodnění, trolejové vedení, dráhové kabely, dopravní značení, bezbariérové přechody pro chodce vybavené signálními a varovnými pásy apod., byly v koordinaci se stavbou provedeny dílčí úpravy na zařízeních správců sítí. Pražané i návštěvníci hlavního města budou moci Vinohradskou ulicí projet již dnes v pátek 28. června 2019. Linka č. 11 se vrací do své pravidelné trasy již v pátek přibližně od 15.00 hodin. Provoz tramvajové linky č. 13 bude obnoven po několikaměsíční výluce od soboty 29. června 2019.

„Velmi mě těší, že můžeme oznámit dřívější ukončení stavebních prací na této dopravní komunikaci. Díky operativnímu přístupu ze strany zhotovitele, projektanta, technického dozoru, i samotného Dopravního podniku, celá rekonstrukce proběhla bez komplikací,“ říká Jan Šurovský, člen představenstva DPP a technický ředitel – Povrch.

Nutná oprava kolejí mezi zastávkami Italská a Radhošťská v délce 1,9 km byla zahájena 9. března a původně měla skončit 12. července. K urychlení a hladkému průběhu opravy napomohly pečlivé přípravy před samotným zahájením stavebních prací se správci sítí a dotčenými orgány státní správy. Nechyběly ani informační tabule v okolí Vinohradské, které v předstihu informovaly řidiče o omezení v ulici Vinohradská (na příjezdu do centra), což se velmi pozitivně projevilo na dopravní propustnosti této ulice v době rekonstrukce.

„Rekonstrukce tramvajové trati se mimo jiné zaměřila na odvodnění, trolejové vedení, dráhové kabely či dopravní značení. Díky ní jsou nyní k dispozici i nové bezbariérové přechody pro chodce, vybavené signálními a varovnými pásy. Snažili jsme se, aby doba realizace byla pokud možno co nejkratší, aniž by se to ale projevilo na kvalitě finálních úprav, což se nám opravdu podařilo,“ uvádí Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu a předseda dozorčí rady DPP.

Trať na Vinohradské třídě byla donedávna velice zanedbaná, bez dalších oprav totiž fungovala téměř čtyři desetiletí, od roku 1980. To se samozřejmě v nemalé míře projevilo na opotřebení kolejí. Modernizace tohoto klíčového úseku byla proto neodkladná. Během necelých čtyř měsíců rekonstrukce v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora zde byl vyloučen tramvajový provoz, cestujícím tak v přepravě pomáhala náhradní autobusová doprava X11.

V úseku mezi Škrétovou a Sudoměřskou ulicí jsou celkem 4 tramvajové zastávky – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad a Radhošťská. Konečnou podobu má zatím pouze zastávka Italská ve směru do centra, nově s nástupním ostrůvkem. Tento ostrůvek je vybaven zábradlím s vodící funkcí pro nevidomé a slabozraké. Všechny ostatní zastávky jsou prozatím provizorní. Definitivní podoba zastávek bude realizována v budoucnu akcí Investičního odboru Magistrátu hlavního města Prahy.

V konečné podobě trati byly použity antivibrační rohože, v celém rozsahu jsou také žlábkové kolejnice NT1 s tlumícími a izolačními prvky (pryžové bokovnice).

Základní údaje:

Úsek stavby: Španělská – Sudoměřská
Místo stavby: Praha 2 a 3
Katastrální území: Vinohrady a Žižkov
Investor: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., 
Příkazník (TDI stavby): Inženýring dopravních staveb, a. s.,
Zhotovitel stavby: Společnost RTT Vinohradská, STRABAG Rail, a. s. – EUROVIA CS, a. s.
Správce společnosti STRABAG Rail, a. s., 
Projektant: Metroprojekt Praha, a. s., 
Termíny realizace: 9. 3. 2019 – 28. 6. 2019
Předpokládané celkové náklady předmětného úseku: cca 190 mil. Kč

Foto: Archiv DPP

Kontakt pro více informací:
e-mail: tiskoveoddeleni@dpp.cz

Otevřít popup