V rámci hlavní části stavby nové vozovny Hloubětín DPP staví novou halu, která bude mít dvě části – deponovací s kapacitou až 61 vozů typu 15T a opravárenskou se šesti stanovišti a kapacitou až 12 tramvají typu 14T/15T. DPP je vybaví novou technologií pro údržbu nízkopodlažních tramvají.
DPP, resp. vysoutěžení zhotovitelé, kromě toho v areálu staví dvě nové budovy pro ostatní provozy, dokončeno bylo bourání několika zbylých objektů, které byly určeny k demolici. Přestavbou projdou také komunikace, odstavné a parkovací plochy či plochy zeleně. Celá stavba je rozdělena na několik etap, výstavba by měla trvat necelých 26 měsíců. Poté bude areál v Hloubětíně kompletně dokončen a připraven k plnému provozu. Termín dokončení je plánován na únor 2025.
Šetrnější k životnímu prostředí
DPP bude v nové vozovně využívat úspornější technologie s nižší spotřebou energie a šetrnější k životnímu prostředí. Hala bude stavebně rozdělena na část využívanou pouze pro odstav vozů a část pro provádění údržby, čímž se významně zmenší prostor s nutností trvalého vytápění a osvětlení.
Střecha haly bude částečně osázena fotovoltaickými panely, které budou elektrickou energií zásobovat areál vozovny. Dešťovou vodu bude DPP sbírat a využívat na mytí tramvají, na vytápění areálu bude podnik používat úsporná tepelná čerpadla.
Další budovy
Paralelně s halou odstavů a údržby pro tramvaje vznikají v severní části areálu vozovny u Kolbenovy ulice další budovy, které budou složit pro podnikové provozy. Konkrétně pro Vrchní stavbu DPP, která v Praze realizuje údržbu, opravy a rekonstrukce tramvajových tratí, a také pro Vnitropodnikovou dopravu DPP, která zde bude mít servisní zázemí pro nákladní a speciální automobily.
Stavba nové vozovny v číslech
Počet nově vybudovaných kolejí v halách – 24 (z toho 17 kolejí v části haly pro odstav, 5 kolejí v části haly denního ošetření a 2 koleje v hale pro mytí tramvají)
Celková délka tramvajových kolejí – 4 038 m
Terénní úpravy – 8 275 m2
Travnaté plochy – 6 365 m2
Počet vysázených nových stromů – 17 ks
Počet vysázených keřů a květin – 3 214 ks
Kapacita nové haly:
Část pro odstavy až 61 článkových tramvají délky až 32 metrů (odpovídající typu 15T)
Opravárenská část až 12 článkových vozidel
Předpokládané celkové náklady na výstavbu nové vozovny Hloubětín jsou téměř 1,9 miliardy korun, což zahrnuje přípravu projektu, bourání staré haly, odvoz sutin a výstavbu první etapy, tj. nového energocentra. Předpokládané stavební náklady na hlavní fázi výstavby činí 1,354 miliardy korun.
Jízdní řády
Jízdní řád pro požadovanou linku není momentálně dostupný.