V souladu se schválenými standardy kvality PID by měla být klimatizace zapnuta při venkovních teplotách od 22 °C výše. Standardy jsou platné pro nově soutěžená vozidla, dle technických a provozních možností je DPP uplatňuje i u stávajících či již dříve vysoutěžených vozidel. Řidič samozřejmě může s ohledem na teplotu v interiéru zapnout klimatizaci i při nižší venkovní teplotě.
Otevřenými okny se účinek klimatizace snižuje. Proto je i ve vozech vybavených klimatizací upozornění.
Výňatek ze standardů kvality PID:
4.2.9.2 Venkovní teploty nad 22 °C
Vozidlo musí být vybaveno funkční klimatizací a při venkovní teplotě v rozmezí 22 – 25 °C musí být zajištěno, aby uvnitř vozidla byla teplota v rozmezí 20 – 25 °C. Při venkovních teplotách vyšších než 25 °C musí být teplota uvnitř vozidla vždy o 1 – 6 °C nižší než teplota venkovní. Hodnoty u tohoto bodu budou zkušebně měřeny a vyhodnocovány a v průběhu platnosti může dojít k úpravě definovaných hodnot dle vyhodnocení.
K 31. květnu 2024 má DPP v autobusové flotile 59,55 % plně klimatizovaných autobusů.
V tuto chvíli disponuje DPP 127 ks klimatizovaných tramvají (druhá dodávka tramvají 15T). Tyto vozy jsou pro cestující snadno rozpoznatelné, jako jediné v Praze mají žlutou čelní masku a z boku tramvaje u každých dveří je umístěn piktogram klimatizace.
Z podaných podnětů víme, že cestující veřejnost je rozdělena v oblasti klimatizování prostorů pro cestující na dva téměř nesmiřitelné tábory. Z jedné strany je DPP pranýřován, že klimatizuje málo a cestujícím je horko, z druhé strany se ozývají kritické hlasy, že cestujícím je ve vozech zima a obávají se nachlazení. Najít pověstnou zlatou střední cestu v této oblasti je někdy velmi složité.