04. 03. 2024
Ve středu 6. března 2024 v odpoledních hodinách byl zahájen provoz nové trolejbusové linky číslo 59, která nahradila autobusovou linku číslo 119. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se tímto stal prvním provozovatelem vysokokapacitního trolejbusu v České republice. Historicky první spoj s cestujícími vyrazil z Terminálu 1 směrem na Nádraží Veleslavín ve 14:41 hodin, v opačném směru pak ve 14:46 hodin.
Celkem dvacet velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů Škoda-Solaris 24m dodalo DPP sdružení společností Škoda Electric, Solaris Bus & Coach a Solaris Czech. Trolejbusy v délce 24,7 metrů nabízí cestujícím pěticí dveří pro nástup a výstup a disponují kapacitou 180 míst (54 sedadel). Vozidlo je vybaveno klimatizací, čtyřmi informačními LED panely a speciální úpravou pro přepravu zavazadel.
Pro zajištění provozu trolejbusů bylo vybudováno celkem 11,5 km trolejového vedení v úseku Nádraží Veleslavín – Terminál 3. Mezi zastávkami Terminál 3 a Letiště využijí trolejbusy energii z baterií, které v obratištích na Letišti Václava Havla Praha a na Nádraží Veleslavín budou nabíjet v nabíjecích stání. Infrastruktura pro nabíjení byla vybudována i v garáži Řepy, odkud jsou trolejbusy vypravovány.
Projekt Pořízení 20 ks velkokapacitních bateriových trolejbusů je financován Evropskou unií. Cílem projektu je rozvoj bezemisní mobility v městské veřejné dopravě v Praze, a to nákupem bezemisních bateriových trolejbusů, které nahradí stávající naftové kloubové autobusy s vysokou spotřebou nafty a velkou produkcí emisí a hluku.