Jiřího z Poděbrad je 47. bezbariérovou stanicí metra

02. 07. 2024

DPP uvedl v úterý 2. července 2024 do zkušebního provozu dvě dvojice nových výtahů spojujících nástupiště s uliční úrovní ve stanici Jiřího z Poděbrad na trase A. Výstavba výtahů trvala téměř tři roky a Jiřího z Poděbrad se tak stala 47. bezbariérovou stanicí v síti pražského metra.

Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Jiřího z Poděbrad tvoří dvě dvojice výtahů, které jsou navzájem propojené přestupní chodbou. Horní stanice výtahů byla vybudována na samotném okraji náměstí Jiřího z Poděbrad, přibližně 30 metrů od chodníku ve Vinohradské ulici, téměř naproti současné tramvajové zastávce Jiřího z Poděbrad.

Přehled aktuálního stavu bezbariérových zařízení

 Nové výtahy v číslech

  • Doba výstavby výtahů: 1035 dnů
  • Kapacita/nosnost každého z výtahů: 21 osob/1600 kg
  • Zdvih první dvojice výtahů: 16,9 m
    • Rychlost: 1,6 m/s
    • Doba jízdy: <11 vteřin
  • Délka přestupní chodby: 40 metrů
  • Maximální sklon přestupní chodby: 0,96 ‰
  • Zdvih druhé dvojice výtahů: 28,1 m
    • Rychlost: 2 m/s
    • Doba jízdy: 14 vteřin
  • Předpokládané náklady: 500 mil. Kč
  • Počet bezbariérových stanic pražského metra: 47 z celkových 61 stanic

Výtahy ve stanici Jiřího z Poděbrad

Zajímavosti z výstavby
  • Vyražená a vytěžená rubanina: více než 9 200 m3
  • Nejhlubší místo ražeb: 51 metrů pod povrchem
  • Délka vyražené přestupní chodby: 72 metrů včetně zarážek
  • Použitý materiál na zajištění výrubu:
    • Stříkaný beton: 1 650 m3
    • Betonářská ocel: 250 tun
  • Použitý materiál na definitivní obezdívky:
    • Betonářská výztuž: 370 tun
    • Betonové směsi: 3 300 m3

 

Další informace o výtazích ve stanici Jiřího z Poděbrad.

 

Otevřít popup