Registrační číslo projektu CZ.31.3.0/0.0/0.0/22_057/0008675
Hlavním předmětem projektu, který je podpořen z finančních prostředků EU, je vybudování infrastruktury dynamického dobíjení pro bateriové trolejbusy pro veřejnou dopravu v hl. m. Praze v úseku od Stadionu Strahov na Janáčkovo nábřeží v centrální části Prahy na trase stávající autobusové linky 176. Dojde tím k nahrazení stávajících naftových autobusů s vysokou spotřebou paliva a také ke snížení emisí u městské hromadné dopravy a snížení hlučnosti ve městě.
Projekt řeší problémy stávajícího provozu naftových kloubových autobusů na trase linky 176, kterými jsou velký dopad provozu stávajících autobusů na životní prostředí, vysoká konečná spotřeba energie v městské hromadné dopravě a vysoké provozní náklady.
Hlavním cílem a očekávaným výsledkem projektu je zvýšení počtu kilometrů jednostopého trolejového vedení dynamického dobíjení pro bateriové trolejbusy a navýšení počet nabíjecích bodů pro bateriové trolejbusy v Praze. Dosažením tohoto cíle dojde také ke snížení emisí u městské hromadné dopravy a snížení hlučnost ve městě.
Projekt přispěje k naplnění Klimatického závazku hl. m. Prahy, resp. Klimatického plánu hl. m. Prahy do roku 2030. Realizací projektu bude urychlena výstavba infrastruktury pro veřejnou dopravu v hl. m. Praze sestávající z nové trolejbusové trati a navazující dobíjecí infrastruktury, kdy tak dojde ke zvýšení udržitelnosti veřejné městské mobility, k rozvoji bezemisní a nízkoemisní mobility s pozitivními přínosy z hlediska snižování negativních dopadů dopravy na životní prostředí, zejména snižování emisí skleníkových plynů a znečišťujících látek, k převedení vytížené autobusové linky do elektrické trakce a ke zkvalitnění veřejného prostoru a podpoře udržitelného druhu dopravy. Elektrifikací linky 176 a nahrazením stávajících naftových autobusů s vysokou spotřebou paliva a spalovacím motorem dojde také ke snížení emisí u městské hromadné dopravy a ke snížení hlučnosti ve městě.
Fyzická realizace projektu proběhne 2024 - 2025.
Plánované celkové výdaje projektu dle projektové žádosti jsou v částce 341 983 400 Kč, max. výše dotace 341 983 400 Kč (100 % dotace).