V rámci 11. výzvy k podávání žádostí z Operačního programu Praha – Konkurenceschopnost (OPPK) na odbor fondů EU na MHMP, vyhlášené 28. 11. 2012, podal Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost žádost o podporu na projekt „RTT Plzeňská II“.
Celkové výdaje projektu podle projektové žádosti dosahují částky 132,3 mil. Kč, z toho způsobilé výdaje 91,23 mil. Kč. Zastupitelstvem hl. m. Prahy ve funkci řídícího orgánu OPPK byla usnesením č. 8/33 z 18. 6. 2015 schválena z ERDF a rozpočtu MHMP podpora ve výši 84,38 mil. Kč.
Projekt, pod názvem Rekonstrukce tramvajové trati Plzeňská II, je investiční akcí zaměřenou na zlepšení obslužnosti veřejnou dopravou a zvýšení bezpečnosti a komfortu veřejné dopravy v Plzeňské ulici, a to v úseku Tomáškova ulice (včetně) - Jinonická (mimo). Projekt je situován na území Prahy 5 v katastrálním území Smíchov a Košíře. Projekt reaguje na požadavky cílových skupin a naplňuje cíle OPPK.
Hlavním cílem projektu je zkvalitnění povrchové veřejné dopravy a posílení její atraktivity pro obyvatele a návštěvníky hlavního města Prahy.
Součástí této liniové stavby je kompletní rekonstrukce tramvajové trati v úseku ulice Tomaškova (včetně) x Jinonická ulice (mimo) v délce 1 300 m dvoukolejně. Realizace projektu bude mít pozitivní dopady zejména pro obyvatele městské části Prahy 5 v katastrálním území Smíchov a Košíře. V širším vymezení pak i pro obyvatele celého hlavního města Prahy a jeho domácí i zahraniční návštěvníky využívající MHD.
Projekt zároveň naplňuje strategii Prioritní osy 1 OPPK takto:
V daném úseku jsou tři tramvajové zastávky (Bertramka, U Zvonu a Klamovka). Rekonstrukce zastávek proběhne pouze ve směru z centra (3x nový nástupní ostrůvek). Ve směru do centra jsou nástupy z chodníku a budou ponechány (dojde jen k rektifikaci polohy nástupních hran bez výškové úpravy) a bude osazeno zábradlí. Rekonstrukce zastávek přispěje k vyšší bezpečnosti a komfortu pro cestující.
Projekt byl realizován v období červen 2015 – říjen 2015 a představuje významnou pozitivní změnu ve smyslu strategie prioritní osy 1 OPPK a Strategického plánu hlavního města Prahy. Došlo k posílení významu tramvajové dopravy z celoměstského hlediska, protože realizace projektu má pozitivní dopad na celé hlavní město.
Další informace o programu lze nalézt na: http://www.oppk.cz