Záměr Elektrifikace linky 137 počítá s realizací trolejového vedení v úseku Santoška – U Waltrovky. Trolejová stopa bude vždy začínat a končit v uvedených zastávkách. Díky bateriové technologii není nutno zřizovat trolejové vedení v úseku Santoška – Na Knížecí, které by z technického hlediska znamenalo realizovat velké množství trolejových křížení, navíc v území, které v blízké budoucnosti má procházet transformací.
V rámci terminálu Na Knížecí v místě odstavů vznikne celkem 7 nabíjecích bodů, které budou určeny nejen pro linku 137, ale v budoucnu také pro linku 191. Napájení trolejového vedení bude zajištěno z nové měnírny v Peroutkově ulici (u zastávky Urbanova). Nabíjecí body v odstavech Na Knížecí budou napájeny z tramvajové měnírny Smíchov.
S ohledem na výškový profil linky bude rozsah trolejového vedení dosahovat až cca 80 % z celkové délky úseku Na Knížecí – U Waltrovky. Celkem by mělo vzniknout přibližně 4,3 km nového trolejového vedení.
Cestující, ale i obyvatelé Smíchova, Malvazinek a Waltrovky se tak mohou těšit na nové tišší a bezemisní bateriové trolejbusy, díky kterým by mělo být cestování náročným stoupáním mnohem komfortnější. Stávající autobusová linka 137 se změní na trolejbusovou linku 52.
Záměr získal v březnu 2023 pravomocné společné povolení, přičemž byla obratem zahájena příprava prováděcí dokumentace k výběru zhotovitele. Samotné stavební práce jsou úzce provázány s investicí hl. m. Prahy v Peroutkově ulici, kde by mělo dojít současně k rekonstrukci vodovodních řadů (akce PVS) a dalších sítí vč. uličního prostoru (akce TSK). Realizace uvedených akcí by měla proběhnout do konce roku 2025.
Vzhledem k novým možnostem spolufinancování z tzv. Národního plánu obnovy bude připravena žádost o podporu pro spolufinancování nabíjecí infrastruktury. Výše příspěvků může dosáhnout až 100 % uznatelných nákladů. Předpokládané investiční náklady činí cca 150 mil. Kč.
Jízdní řády
Jízdní řád pro požadovanou linku není momentálně dostupný.