Harmonogram bude průběžně aktualizován, návazně na uzavřené smlouvy se zhotoviteli jednotlivých úseků trasy Metra D.
Harmonogram k 20.6.2024
Aktuální informace k harmonogramu
Výstavba úseku (Olbrachtova) - Nové Dvory s přístupovými tunely z lokality depa Písnice měla být zahájena v 10/2023. Z důvodu podnětů neúspěšných uchazečů k ÚOHS dochází k jejímu prodlení. Další upřesnění harmonogramu bude známo po rozhodnutí výběrové komise DPP, která v současné době znovu posuzuje nabídky a na základě rozhodnutí ÚOHS. Zahájení stavby úseku Olbrachtova (mimo) - Nové Dvory se předpokládá v dubnu 2025.
Dne 21.4.2022 byla slavnostně zahájena stavba úseku I.D1a Pankrác - Olbrachtova. Jsou podepsány smlouvy se zhotoviteli, Stavební povolení Varianty VI (úsek Pankrác – Nové Dvory s přístupovými tunely z lokality depa Písnice) nabylo právní moci dne 24.3.2022. DPP následně udělil výzvy k zahájení činnosti zhotovitelům úseku Pankrác - Olbrachtova, včetně zajištění technického dozoru investora.
Výstavba úseku (Olbrachtova) - Nové Dvory s přístupovými tunely z lokality depa Písnice měla být zahájena v 10/2023. Z důvodu podnětů neúspěšných uchazečů k ÚOHS dochází k jejímu prodlení. Harmonogram bude aktualizován po zahájení výstavby druhého úseku (I.D1b).
Harmonogram je aktualizován návazně na zahájení stavby úseku I.D1a.
Předpoklad termínu zahájení stavby je plánován na I.Q 2022. Jsou podepsány smlouvy se zhotoviteli, nicméně díky obstrukcím nenabylo právní moc Stavební povolení Varianty VI (úsek Pankrác – Nové Dvory s přístupovými tunely z lokality depa Písnice).
Harmonogram je aktualizován, termíny vycházejí z předpokladu, že stavba začne v I.Q 2022. Dále bude muset být upraven v závislosti na termínu stavebních povolení v právní moci a na výsledcích IGP.
Termín zahájení stavby nelze aktuálně stanovit. Důvody, které mají vliv na stanovení přesných termínů, jsou následující:
Stavební povolení Varianty VI (úsek Pankrác – Nové Dvory s přístupovými tunely z lokality depa Písnice) je procesně napadáno
ÚOHS dána námitka na zadávací dokumentaci pro výběr zhotovitele Pankrác – Olbrachtova stavební část
ÚOHS dána námitka na zadávací dokumentaci pro výběr zhotovitele Pankrác – Olbrachtova komplexního monitoring a pasportizace
Finanční a personální krize spojená s COVID – 19
Bohužel veškeré procesní úkony nějakou dobu trvají a není možné je ze strany investora jakkoliv ovlivňovat. Pokoušíme se dále jednat o nalezení výhodného řešení pro obě strany.
V optimistické variantě bychom rádi zahájili stavbu v termínu červen - srpen 2021, v pesimistické variantě koncem druhého pololetí 2021. Vzhledem k návaznostem jednotlivých činností výstavby s původně plánovaným posunem zahájení výstavby (1.7.2020) se automaticky posouvá i původně plánovaný datum zprovoznění trasy D (31.12.2027). Harmonogram bude aktualizován v momentě, kdy nastane posun v procesních úkonech.
Harmonogram z kraje roku 2020 vycházel zatím z bezproblémového vývoje předcházející přípravy z posledních tří let.
Podařilo se majetkoprávně zajistit zrušení žaloby na ÚR formou dohody s vlastníky
Zhotovitelé Geologického průzkumu byli vybráni standardním otevřeným výběrovým řízením nadlimitních zakázek. K výběru zhotovitele stavebních částí a ani komplexního monitoringu nebyly podány námitky k ÚOHS k zadávací dokumentaci a ani k samotnému pořadí zhotovitelů a vítězů tendrů
Prodloužení územního rozhodnutí v 2019 proběhlo bez jediné námitky do územního řízení a bez žalob
Prodloužení EIA proběhlo bez jediné námitky
Pro stavební povolení byli majetkoprávně zajištěni všichni majitelé pozemků, na kterých se stavba nachází
V lednu 2020 byl zahájen výběr zhotovitelů stavební části a komplexního monitoringu úseku Pankrác - Olbrachtova