První trolejbusová trať v Praze vznikla v roce 1936 a vedla právě od Svatého Matěje k Vozovně Střešovice. Slavnostní zahájení provozu proběhlo 28. srpna 1936 a o den později již byla trať označená písmenem K v pravidelném provozu. Jednalo se o 3,6 km dlouhou trať, která měla kromě provozního i zkušební charakter. V této době totiž nebyly v Československu žádné aktuální zkušenosti s provozem trolejbusů.
Trať byla proto vybrána tak, aby její profil byl převážně kopcovitý, měl optimální délku, kvalitní povrch vozovky a rovnoměrné dopravní zatížení. Na trať se zprvu vypravovaly tři trolejbusy, každý od jiného výrobce (Škoda, Tatra a ČKD – Praga). Tím se docílil zkušební provoz nejen tratě, ale samotných vozidel s odlišnou technikou. Od 14. února 1938 byl na Bořislavce zřízen spojovací oblouk, díky kterému mohly být zavedeny vložené spoje v úseku Bořislavka – Svatý Matěj, kde docházelo k vyšší přepravní poptávce. Trolejbusová linka K byla z úsporných důvodů nakonec od 16. dubna 1942 zkrácena právě jen do tohoto úseku a úsek Bořislavka – Vozovna Střešovice byl už pouze manipulační.
Zajímavosti:
V roce 1947 byla trolejbusová linka přeznačená na linku č. 51. Bez výraznějších problémů byla trať provozována až do 1. července 1959, kdy byl na ní zastaven provoz.
K plánovanému rozšíření tratě od Svatého Matěje dále do Bubenče a na Nádraží Střed (dnešní Masarykovo nádraží) i přes realizované stavební práce na části trati již bohužel nikdy nedošlo.
Zajímavostí tratě Svatý Matěj – Střešovice je, že byla jako jediná zcela izolovaná od ostatních trolejbusových tratí v Praze.
Nyní po více jak šedesáti letech se linka 51 ke Svatému Matěji opět vrátí, ale již ve formě moderních bateriových trolejbusů, které jsou mnohem flexibilnější a úspornější, než jejich dávní předchůdci.
Jízdní řády
Jízdní řád pro požadovanou linku není momentálně dostupný.