Máte-li jakýkoliv podnět či dotaz, neváhejte se na nás obrátit prostřednictvím kontaktního formuláře. Než nám napíšete, zkuste se podívat níže do jíž položených otázek, zda tam nenajdete odpověď na svou otázku.
Jak projekt zasáhne do zeleně?
Projekt Elektrifikace linky 131, podobně jako většina již realizovaných a také připravovaných elektrifikačních projektů Dopravního podniku hl. m. Prahy se snaží zasahovat do stávají zeleně jen naprosto minimálně a pouze v nezbytně nutném rozsahu.
Jak projekt ovlivní zeleň?
Celkem je povoleno k vykácení 6 stromů, jejichž parametry podléhají povolení Odboru ochrany prostředí MHMP. Takové povolení musí být vydáno pro dřeviny, jejichž průměr ve výšce 130 cm na zemí odpovídá určitým hodnotám. Povolení ke kácení bylo vydáno celkem pro:
1x javor klen o obvodu kmene 100 cm, na parc. č. 1281/234 k.ú. Vokovice (přímo u terminálu metra Bořislavka)
2x třešeň pilovitá o obvodech kmene 63 a 79 cm, které jsou součástí stromořadí v ul. Na Pískách na parc. č. 4090, k.ú. Dejvice
3x jasan ztepilý o obvodech kmene 80 – 95 cm na parc. č. 2913/1 k.ú. Dejvice, v místě budoucí měnírny.
Dále bylo výše uvedeným povolením povoleno k vykácení porostu dřevin o ploše 350 m2, rovněž na parcele č. 2913/1 k.ú. Dejvice. Na části této parcely by měla vzniknout měnírna pro napájení trolejového vedení. Dopravní podnik však i na základě diskuzí s městskou částí Praha 6 vynaložil veškeré úsilí, aby byla měnírna zasazena do území co nejcitlivěji, aby nejen funkčně, ale i vizuálně co nejméně překážela okolní zástavbě. Proto je měnírna polozapuštěna do svažitého terénu a její okolí bude co nejvíce opět ozeleněno. Předpokládá se rovněž osazení popínavé zeleně přímo na viditelné části fasády měnírny, čímž by mělo být dosaženo vhodné včlenění stavby do okolní zeleně. Kolem měnírny nejsou řešeny ani zbytečné ploty, či jiné bariéry, aby území zůstalo co nejvíce prostupné.
Jaký je rozdíl mezi kácením a prořezem?
V rámci Elektrifikace linky 131 bude docházet k nezbytně nutným lokálním prořezům zeleně, jejichž porost již nebezpečně zasahuje do průjezdného profilu komunikace. Je však potřeba zdůraznit, že tato činnost vyplývá ze zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny a jedná se o povinnost, kterou musí správce komunikace zajistit BEZ OHLEDU na to, zda je v místě trolejbus či nikoliv. Po současných komunikacích je vedena veřejná doprava – autobusová linka 131 (v dílčích částech i další linky) a tuto činnost by správce komunikace měl průběžně zajišťovat.
Jízdní řády
Jízdní řád pro požadovanou linku není momentálně dostupný.