Hloubená stanice metra trasy C Pankrác se nachází při ulici Na Pankráci, mezi ulicemi Hvězdova a Na Strži. Její nástupiště leží v hloubce 14 m. Po realizaci a zprovoznění nové trasy metra D se tato stanice stane stanicí přestupní.
Původní architektura stanice se vyznačuje kvalitou a noblesním řešením interiéru s kamennými dlažbami a obklady v kombinaci s hliníkovými podhledy. Celková barevnost stanice je laděna do neutrálních odstínů – bílé mramorové obklady kombinované deskami tmavě šedého mramoru s výraznou bílou kresbou, světlé krémové podhledy, hliníkovými deskami obložená dveřní křídla. Na dlažbách je použitá kombinace světlé a tmavé žuly, na nástupišti s akcenty černého syenitu.
Architektonické a stavební úpravy ve stanici probíhají v rámci několika koordinovaných souběžných projektů. Mezi ty zásadní patří modernizace osvětlení ve stanici, rekonstrukce veřejných toalet ve vestibulu stanice, napojení stanice na realizovanou novou stanici metra Pankrác trasy D, výměna eskalátorů ve stanici a prodloužení tramvajové tratě do ulice Na Pankráci. Mezi další realizované projekty ve stanici patří například rekonstrukce vytápění a vzduchotechniky nebo rekonstrukce služebních WC. Základní architektonickou ambicí stavebních a architektonických úprav stanice je v co nejmenší míře narušit kvalitní původní charakter stanice a jejího dispozičního uspořádání, a to především použitím koncepčních zásad, které vycházejí z původního architektonického řešení, užitím původních materiálů, případně nahrazením dnes již nedostupných materiálů materiály alespoň vizuálně identickými.
Dispozičně se stávající stanice Pankrác napojuje na novou trasu metra D jak v úrovni vestibulu, tak v úrovni nástupiště. Novým podchodem pod ulicí Na Pankráci budou z vestibulu stanice přístupné nové zastávky tramvaje a vestibul stanice trasy D v nároží objektu Gemini. Přímý přístup do stanice trasy D bude pak chodbou podél vstupu do OC Arkády do prostoru nového vestibulu s vyústěním eskalátorového tunelu. Z úrovně nástupiště vede přestupní trasa jižním čelem stanice (kolem stávajícího výtahu).
Blok veřejných toalet ve vestibulu stanice je realizován jako kompletní rekonstrukce s novým dispozičním uspořádáním bez výškových rozdílů podlahy, s novým vizuálně přívětivým interiérem. Prostor stávajícího podchodu je očištěn od dodatečně vkládaných komerčních prvků začleněním do dispozičního uspořádání. Fasáda bloku veřejných toalet do prostoru vestibulu je nově obložena novým kamenným obkladem v duchu architektury stanice.
Ve stanici a v prostoru jejího stávajícího vestibulu jsou opravovány poškozené prvky kamenných dlažeb, kamenné obklady jsou měněny v plném rozsahu, včetně kamenných obkladů za kolejištěm. Realizováno je nové osvětlení veřejných prostor, měněny jsou plochy podhledů. Ve vestibulu stanice je upraven tvar odbavovací linky, stávající dveře na hranici vestibulu a podchodu jsou nahrazovány kovovými nerezovými mřížemi, které budou v době provozu stanice vytaženy za kamenný obklad nadpraží.
Stávající eskalátory propojující úroveň vestibulu s úrovní nástupiště jsou nahrazovány eskalátory s prosklenou balustrádou a s podsvětleným madlem. Na úrovni nástupiště dochází k otevření pohledu na konstrukci eskalátorů s cílem zajištění vyšší přehlednosti o uspořádání ve stanici, zejména s ohledem na vizuální informaci o umístění vertikální vazby na vestibul. Měněny jsou obklady dveřních křídel ve veřejném prostoru.
Stávající výtah ve stanici bude nahrazen novým, s novým designem kabiny a portálů. Ve veřejné části výtah nově napojí úroveň vestibulu pro zajištění bezbariérové přestupní vazby na trasu metra D. Orientační informační systém ve stanici je již realizován dle nových standardů Jednotného informačního systému.
Vizualizace stanice Pankrác C
Pankrác_2025 – pohled na severní čelo stanice s rekonstruovaným výtahem a provizorní dělící konstrukcí ve směru budoucího přestupu na trasu
Pankrác_Původní návrh vestibulu stanice Mládežnická (dnešní Pankrác)
Pankrác_2025 – nástupiště stanice po provedení architektonických a stavebních úprav
Pankrác_Původní vzhled stanice Mládežnická – nástupiště z doby otevření stanice v roce 1974
Pankrác_2025 – architektonické a stavební úpravy v místě ukončení eskalátorů na nástupišti po jejich výměně
Pankrác_Původní vzhled stanice Mládežnická – pohled na eskalátory na nástupišti z doby otevření stanice v roce 1974
Pankrác_Původní návrh výstupu z nástupiště stanice Mládežnická (dnešní Pankrác)
Pankrác_2025 – vstup do OC Arkády na úrovni vestibulu stanice, pohled směrem do budoucího vestibulu trasy D zakrývá provizorní dělící konstrukce (design prostoru studio CHAPMAN TAYLOR s.r.o.)
Pankrác_2025 – vestibul stanice s upravenou odbavovací linkou, změnou systému uzavírání vestibulu a s novým podhledem, informačním systémem a osvětlením
Pankrác_2025 – finální stav vestibulu stanice po přemístění vybraných reklamních panelů do podchodu pod ulicí Na Pankráci (po zprovoznění trasy D)
Pankrác_Původní vzhled podchodu stanice v úrovni vestibulu v roce 2015, na konci podchodu je v místě budoucího podchodu pod ulicí Na Pankráci ještě pevná stěna
Pankrác_2025 – podchod v úrovni vestibulu stanice, pohled směrem k OC Arkády, po pravé straně nový blok s veřejnými toaletami a komerčním vybavením
Pankrác_Původní vzhled podchodu stanice v úrovni vestibulu, stav z roku 2021
Jízdní řády
Jízdní řád pro požadovanou linku není momentálně dostupný.